تعویض پنجره قدیمی با دوجداره uPVC

اعداد به ما می‌گویند پنچره‌های قدیمی را با پنچره‌های دو جداره uPVC تعویض کنیم!

بار سرمایش و گرمایش و جبران اختلاف دمای داخل و بیرون، در زمستان و تابستان:

اختلاف دمای داخل و خارج خانه در تابستان و زمستان

در صورت وجود پنجره‌های تک جداره سنتی این اختلاف دما به محیط داخل منتقل شده و منابع تولید سرما با صرف انرژی فراوان باید به صورت مداوم این اختلاف دما را جبران نمایند.

نتیجه: افزایش هزینه‌های انرژی – کوچک شدن فضای آسایش در خانه که فقط در اطراف منابع تولید گرما یا سرما بدست می‌آید.

عوارض ناشی از اصوات

شدت صدای ۱۰۰ دسی‌بل در مدت ۱۰ دقیقه نیاز به استراحت ۲۰ دقیقه در محیط کاملا آرام دارد. صدای مداوم و حتی غوغای غیر آزار دهنده نیز برای انسان مضر است. از دست دادن قدرت شنوایی از جمله اثرات مستقیم صدا می‌باشد و حساسیت گوش را نسبت به انواع صداها کمتر می‌کند. آلودگی صوتی موجب تحریکات عصبی و سلب آرامش می‌شود و در هنگام استراحت ممکن است موجب ایجاد شوک عصبی شود.

تحریک پذیری شدید، گرفتگی عضلانی، از دست دادن تعادل بدن، سوء هاضمه، امراض قلبی و بسیاری از بیماری‌ها از عدم آرامش و استراحت نامناسب و تحریکات عصبی حاصل می‌شود که می‌تواند ناشی از آلودگی صوتی باشد. در شهرهای بزرگ ایران متوسط آلودگی صتی ۸۰-۷۵ دسی‌بل و در شهرهای کوچک ۵۵ دسی‌بل می‌باشد.

منابع انتشار آلودگی هوا به دو گروه ثابت و متحرک تقسیم‌بندی می‌شوند:

منابع متحرک تولید کننده آلودگی هوا: انواع وسیله نقلیه موتوری از موتور سیکلت تا کشتی و هواپیما.
منابع ثابت تولید کننده آلودگی هوا: مراکز تجاری و مسکونی، نیروگاه‌ها، کارخانجات، کشاورزی،ارتش و انصاف می‌باشد.

بخش ساختمان حدود ۳۵% از کل انرژی مصرفی کشور را به خود اختصاص می‌دهد؛ به این تریب سهم منابع خانگی و اداری در تولید انواع آلاینده‌های هوا به شرح ذیل می‌باشد:

سهم منابع خانگی و اداری در تولید انواع آلاینده‌های هوا

بدین ترتیب استفاده از راهکارهای موثر جهت جلوگیری از اتلاف انرژی و ایجاد آلودگی در این بخش بسیار حائز اهمیت می‌باشد درب و پنجره‌های uPVC تا ۴۰% اتلاف انرژی را کاهش می‌دهند.

در صورت صرفه‌جویی در مصرف سوخت در یک ساختمان می‌توان انتظار داشت متناسب با آن از خسارت وآلودگی‌های ناشی از مصرف سوخت نیز کاسته شود.

از آلودگی‌ها و خسارات ناشی از آلودگی هوای داخل منزل، خسارات و آلودگی‌های مربوط به اسباب واثاثیه و نشست دوده و گرد وغبار واز بین رفتن اجناس در صورت ایجاد واکنش بین ترکیبات آلوده واجناس می‌توان نام برد؛ اما مهم‌ترین بخش خسارت مربوط به خسارت‌های جانی و ایجاد انواع بیماری‌های در ارتباط مستقیم با آلودگی از قبیل آسم و سایر بیماری‌های تنفسی، آلرژی و… و بیماری‌های غیرمسقیم از قبیل بیماری‌های قلبی و عروقی و مشکلات عصبی است.

در صورت تعویض پنجره های قدیمی با دو جداره uPVC علاوه بر این که از خسارات و آلودگی‌های فوق کاسته می‌شود در وقت و هزینه‌های مربوط به جبران خسارت نیز کاسته خواهد شد.

پنجره‌های یوپی‌وی‌سی با کاربرد دو سویه، هم از ایجاد آلودگی توسط منابع حرارتی و برودتی ساختمان می‌کاهند و هم از ورود دوده و گرد و غبار خارج به داخل جلو گیری می‌نمایند به این ترتیب زندگی سالم‌تری را برای شما و دیگر افراد جامعه به ارمغان می‌آورند.