نظافت پنجره دو جداره uPVC

نگهداری و نظافت پنجره دو جداره uPVC آسان است. پنجره‌های uPVC را باید به صورت دوره‌ای یا برحسب نیاز نظافت کرد. موارد زیر برای رویه‌ی نظافت راه‌گشا خواهند بود:

حذف آهک و ملات پاشیده شده:

باید از باقی ماندن آهک و ملات پاشیده شده بر روی پروفیل uPVC، شیشه و ملحقات آن اجتناب کرد. شیشه و پروفیل، هر دو می توانند در نتیجه‌ی باقی ماندن ملات جامد آسیب ببینند.

تهویه اتاق چند بار در روز:

ورود جریان هوای سرد به داخل، رطوبت نسبی را در اتاق کاهش می‌دهد و هوای سالم‌تری در اتاق پدید می‌آورد. اگر در مناطق شمالی یا جنوبی کشور هستید و محل زندگی‌تان ربوطت هوا زیاد است، ترجیحا فضای اتاق‌ها را چند بار در روز تهویه نمایید، چرا که رطوبت نسبی بالای ۶۰٪ می‌تواند بستر لازم برای رشد قارچ و آسیب رسیدن به پروفیل uPVC را فراهم آورد.

عدم استفاده از مایعات اسیدی به عنوان تمیز کننده:

برای تمیزکاری عادی سطوح قاب پنجره از یک پاک‌کننده مانند مایع ظرفشویی استفاده کنید. از تینر هرگز استفاده نکنید و همیشه برای از بین بردن آلودگی‌های سرسخت از پاک‌کننده‌های غیر حلالی استفاده کنید و یا از یک کارشناس پنجره برای یافتن پاک‌کننده مناسب کمک بگیرید.

نظافت منظم سطوح بیرونی:

سطوح خارجی پنجره‌های خود را به صورت منظم تمیز نمایید. گرد و غبار، قیر و ذرات آهنی ممکن است در اثر تابش اشعه‌ی خورشید دچار اشتعال شوند. هنگامی که یک لایه از مواد ذکر شده روی سطوح رسوب کند، پاکسازی آن کار آسانی نخواهد بود. فراموش نکنید اولین کاری که بعد از نصب پنجره‌های uPVC می‌کنید، کندن برچسب آن‌هاست. در غیر این صورت، آفتاب این برچسب‌ها را خشک کرده و جدا کردن آن مشکل می‌شود.

روغن کاری یراق‌آلات:

لولاها و یراق‌آلات را حداقل سالی یک بار روغن کاری نمایید.

محکم کاری دستگیره‌ها:

همیشه دستگیره‌های شل شده را محکم کنید. پیچ‌ها را می‌توان با بالا بردن کلاهک زیر دستگیره و بیرون کشیدن آن از حالت عمودی به حالت افقی، پیدا نمود.

مراقبت از درزبندها:

درزبندهای داخل قاب را دو بار در سال با دستمال آغشته به مایع پاک‌کننده‌ی مناسب پاک کنید. آنها را نرم‌ نگه دارید و مطمئن شوید که خوب کار می‌کنند. درزبندهای آسیب دیده الزاما باید با درزبندهای سالم تعویض شوند.

نظافت بازشوهای زهکشی شده:

هر از چندگاهی بازشوهای زهکشی شده را چک کنید. تمیزی برای داشتن زهکشی‌های مطلوب عامل مهمی است.